Tuesday, July 21, 2009

hari ini dan semalam

semalam aku migrain yg amat sgt. separuh kepala(belah kanan) penuh dgn urat sahaja. setelah telan panadol sahaja aku tido(aku xd ubat laen). berakhirnya hari yg memeningkan. hari esok mesti lebih baik kan? kepala hotak hang. hari ini motor aku menerima jantung baru. maksudnya piston baru. mengapa? haa.. ni sebabnya.
ya..piston aku pecah sedikit dan piston ring patah riuk. nescaya itu terpaksa lah aku mengeluarkan duit untuk kali kedua di kedai moto hari ini(kali pertama servis dan kali kedua tukar piston). bukan itu sahaja malahan niat murni ke kelas petang juga terbantut apabila moto jahanam disebelah kampus dan aku terpaksa menolak lebih kurang 3 kilometer ditengah panas. nasib baik ada mat rempit. ya..amalam mat rempit apabila melihat org menolak motor maka mereka akan turut menunda motor anda. mulia sungguh dua bijik motor tersebut. terima kasih kepada rempit rxz itu. dan aku pulang dengan hampa tanpa ilmu dan duit. lebur kt motor dan kedai motor. wuu2~~~

moral: setting motor tu jgn ganas sgt walaupun nk race. disebabkan aku push motor terlebih had aku terpaksa menarik diri dari race. duit lebur kt motor,race xdpt join. ceit! tensyen ah! dh la cover set motor rabak ari tuh jatuh. argh!!!! pastu tukar piston kena pantang. paling laju boleh pergi 80kmh @ rpm 4.5k.
di akhir post ni akhirnya aku migrain mcm semalam balik sebab tensyen mengingatkan motor kesayangan ni. grr...tensyen!!

-------------------------------------------------------------------------------
bagi mengelakkan berulang perkara sama aku post limit motor 125zr standard modified.

gear 1: 60kmh
gear 2: 120kmh
gear 3: 140kmh
gear 4: 160kmh
gear 5: 180kmh
gear 6: 21+kmh

kalau push lagi maka meletoplah 125zr anda.

15 comments:

ZARA 札拉 said...

aku selalu main lanyak jer..ntah berapa laju..ntah berapa panas enjin ke piston ke apa tu..semua aku tibai...hehehe..sebab motor abah~

granulaz said...

motor abah xpe..rosak abah yg punye wang lebur..tol x? wuwu~

aRien de GreaT said...

heheh..ni smua geng minat motor ker??aiyakk..kiter moto pun xpndai bwk..cm klakar kan..heheh..

PurPlez said...

panadol ACTIFAST ok..
kalo xpun nerofol(kalo xsilap eja lah)
hee
then mandi ketuk2 pala
then tido jgn pikir pape.
p/s:InsyaAllah.. :P
p/s: sowi, sy bukan doctor manusia

granulaz said...

to arien: nk org ajar? :)
to purplez: thx 4 da info..~

aRien de GreaT said...

heheh..granulz nk ajar ker??hehhe..cmne ek nk ajar through blog?? :)

granulaz said...

ssh..kne jmpe..hehe..

aRien de GreaT said...

oho...kena jmpa ek?..ehehe..ssh nk bljar naik moto upanya..hehhe :)

granulaz said...

blaja sng.. pandai yg susah. ;)

messyremo said...

haha...

siap post limit motor 125zr lagik..

ko mmg bertanggungjawab la bro..hehe

granulaz said...

mesti la..125zr dh makin pupus.. jadi aku nk selamatkan sebanyak mungkin..hehe..

IxoR@ said...

Klu Ixora tak de nk ikut step by step...tekan minyak, tekannnnn.....laju je...zroommmm!!!

Itu cerita 12 tahun yg lalu....

granulaz said...

tu zaman mude2 yek ixora? :)

aRien de GreaT said...

haah la granulz..btul3 :)

kyn^.^ said...

moto sape la yg mlg tu..wawawaw