Tuesday, July 14, 2009

siapa kata mat rempit bodoh?



siapa berani kata mat rempit bodoh? berhenti menunding jari. lebih baik cermin diri. kerana dibawah adalah fakta belaka!

menurut kajian ukm,11 peratus mat rempit belajar di ipt. dan menurut anggaran pihak polis di raja malaysia 200,000 mat rempit wujud diseluruh negara. kata kementerian pendidikan tinggi seramai 296,236 pelajar diterima ke ipt. data kementerian belia dan sukan seramai 11.10 juta belia di negara ini.

jadi...

11 peratus dari 200000 diterima ke ipt. mat rempit mewakili 7.4 peratus pelajar ipt.
2.5 peratus belia biasa dari 10.9 juta belia diterima ke ipt. belia biasa mewakili 92.6 peratus pelajar ipt.

mat rempit mewakili 7.4 peratus dari pelajar ipt. mungkin kecil dari belia biasa yang mewakili 92.6 peratus dari pelajar ipt. tapi.. lebih bijak dari belia biasa yang hanya 2.5 peratus dari keseluruhan belia biasa yang berjaya ke ipt berbanding mat rempit yang mana 11 peratus dari keseluruhan mat rempit berjaya ke ipt . nah. kebenaran yang memeritkan.

-------------------------------------------------------------------

sumber pengiraan artikel:
kementerian belia dan sukan
kementerian pendidikan tinggi
buletin perangkaan malaysia
polis diraja malaysia
universiti teknologi melaka(utem)
universiti kebangsaan malaysia(ukm)

*pengiraan adalah bedasarkan kajian mat rempit ukm baru2 ini dan statistik 2006 kerana statistik 2007 dan 2008 gagal dijumpai.
*kiraan tidak tepat mungkin,tapi hanya ingin menunjukkan gambaran tentang kenyataan
-------------------------------------------------------------------

moral:
1)kerana nila setitik rosak susu sebelanga, kerana terjumpa mat rempit bodoh habis semua mat rempit mendapat tempias
2)usah menunding jari lagi ke arah mereka,mari genggam tangan mereka dan keluarkan mereka dari gejala sosial yang kronik
3)jangan kita menghina mereka kerana kadangkala kita tidak sedar kita lagi hina.

10 comments:

Men from Elysian Fields said...

uish! rempit run an amok..hahaha

mEiZ SHA said...

uish amuk nie...;)
relax bro...ingat sakit tu

jangan ngamuk lam ni tau...
kang lari kang haa...hehehe

messyremo said...

hehe..kantoi ko pun mat rempit kan?

eleh,ngaku je la bro..

granulaz said...

bile lak aku rempit..hek2

naqiubex said...

pandai atau bodoh...
nama Mat Rempit akan sentiasa dikenali untuk benda jahat seperti lumba haram dan kes ragut..

kalau mat rempit yang baik...
itu bukan Mat rempit namanya.. hahaha...

Ps: Aku pun tak dapat masuk IPTA.. sob sob...

granulaz said...

baik atau jahat terpulang kepada mata yg melihat dan minda yg menghakimi..apalah daya aku manusia yg xbisa menghakimi..kerana bukan tugas manusia menghakimi. tugas kita mengingati sesama kita. btol atau x??

ateeka amer said...

pembetulan, utem itu universiti teknologi melaka. tolong alert.

granulaz said...

eheh2. melaka ke malaysia? tahu la kt melaka. tp bkn nama die malsyia? sry~

Anonymous said...

rempit tetap babi,g mampus la itp ke ipt ke,semua rempit mmg bodoh,angkut bohsia kena ganja,kena syabu,buat ank luar nikah dan mcm2 lg,jgn bangga la dgn rempit hang tu,ni semua kajian dari bdk2 yg khayal,rem sana sini,memekak sana sini semuanye mat rempit biol,ade otak simpan kt lutut,x reti pikiaq!

Belia Benci Rempit said...

http://rempitcelaka.blogspot.com/