Monday, March 22, 2010

saya nak jadi ultraman!! (versi remaja)


masa kecik2 kita banyak berangan nak jadi superhero. dan aku? aku nak jadi ultraman!! kenapa? mungkin masa kecik kita terpengaruh. tapi bila dah besar. mula wujud sebab2 yang kukuh. berikut adalah sebab kenapa aku nak jadi ultraman walaupun selepas remaja:-

1)aku nak training lompat tinggi kat celah klcc. pastu jatuh dalam kolam klcc. best2.

2)aku nak harumkan nama negara. pergi klang amik keris besar. buat persembahan silat. mungkin aku akan menerima tempahan silat untuk orang kawin kot.

3)aku nak cungkil gigi (ultraman ada gigi??) pakai menara kl. mesti bersih. :)

4)teringin nak conduct senamrobik. sebab slalu senamrobik orang xnampak mcm mana nk buat coz instructor kecik. jadi ultraman kan besar. mesti nampak.

5)aku nak buat gaya mat rempit "superman" atas spinx kat egypt. pastu buat peace. mesti cool giler kan2?

6)masa kecik aku pernah terpikir nak main kereta mainan dekat tembok besar cina. bila dah jadi ultraman baru la boleh main ye tak?

7)aku nak bergambar kat patung gundam besar di jepun. kan geng gaban2 besar..hebat betol kalau dapat bergambar sebegitu.

8)barbeque di gunung berapi. macam sedap je rasanya. mungkin aku perlukan 100 ekor gajah untuk satu sesi perkelahan di gunung berapi.

9)aku rasa nak shuffle lak bile dah jadi ultraman nanti dekat dataran merdeka. wah..mesti "eyes on malaysia" pastu. heee

10)pemandangan bumi dari bulan lawa. jadi aku nak tgk la kalau jadi ultraman. kan terbang laju..tiap2 malam leh tgk..jgn risau. nanti aku mms kat korang gambar die ek?!

sebenarnya byk lg sebab. tapi xsempat nk tulis. esok ada test. ni hanyalah sesi buang masa. wahahaha~

Tuesday, March 2, 2010

nothing else matters


Nothing Else Matters lyrics
Songwriters: Hetfield, James Alan; Ulrich, Lars;

So close, no matter how far
Couldn't be much more from the heart
Forever trusting who we are
And nothing else matters

I never opened myself this way
Life is ours, we live it our way
All these words I don't just say
And nothing else matters

Yeah, trust I seek and I find in you
Every day for us something new
Open mind for a different view
And nothing else matters

Never cared for what they do
Never cared for what they know
And I know

So close, no matter how far
Couldn't be much more from the heart
Forever trusting who we are
And nothing else matters

Never cared for what they do
Never cared for what they know
And I know, that's right

Never opened myself this way
And life is ours, we live it our way
All these words I don't just say
And nothing else matters, yeah

Trust I seek and I find in you
Every day for us something new
Open mind for a different view
And nothing else matters

Never cared for things they say
Never cared for games they play
I never cared for what they do
I never cared for what they know
And I know, yeah yeah yeah

*the only songs that kept me standing right now.

Monday, March 1, 2010

BODOH!!!!

sedang aku makan. aku berbual dgn rakan2. tentang bagaimana kita saling mengenali dan kemungkinan yang logik jika betukar rakan sebilik. dan ayat paling tajam pernah aku dengar sepanjang berada di universiti jatuh kepada ayat berikut.

"kalau kau roomate dgn aku, kau mesti tak bodoh"
aku faham. ianya sebuah jenaka. dan ianya memang kelakar. tapi tah mengapa. lepas tedengar ayat tu. aku rasa air mata aku bakal turun. tapi untuk tidak melukakan hati kawan. aku gelak. untuk menyedapkan hati. aku menipu hakikat. dan sekarang. aku.

AKU RASA BODOH SEKALI.

pernah juga terpikir sejenak untuk menjadikannya satu motivasi seperti ketika aku di asasi kuantan. dimana seorang pensyarah pernah berkata yang aku dapat A dlm subjek dia adalah nasib semata mata. tapi akhirnya aku disini. di program ijazah undang2. tapi...

AKU RASA BODOH 2 KALI.

entah mengapa. aku xmampu mengubah perspektif negatif kepada sebuah motivasi. aku betul2 menangis petang tadi. dan aku begitu teguris. bukan kerana kata2 kawan2. tapi kerana diri sendiri. aku rasa aku seorang yang gagal dan lemah.

AKU RASA BODOH 3 KALI.

aku menangis. aku tak dapat tahan. mungkin betul kata seorang kwn aku.

KAU TAK SEKUAT YANG KAU SANGKA.......