Monday, March 1, 2010

BODOH!!!!

sedang aku makan. aku berbual dgn rakan2. tentang bagaimana kita saling mengenali dan kemungkinan yang logik jika betukar rakan sebilik. dan ayat paling tajam pernah aku dengar sepanjang berada di universiti jatuh kepada ayat berikut.

"kalau kau roomate dgn aku, kau mesti tak bodoh"
aku faham. ianya sebuah jenaka. dan ianya memang kelakar. tapi tah mengapa. lepas tedengar ayat tu. aku rasa air mata aku bakal turun. tapi untuk tidak melukakan hati kawan. aku gelak. untuk menyedapkan hati. aku menipu hakikat. dan sekarang. aku.

AKU RASA BODOH SEKALI.

pernah juga terpikir sejenak untuk menjadikannya satu motivasi seperti ketika aku di asasi kuantan. dimana seorang pensyarah pernah berkata yang aku dapat A dlm subjek dia adalah nasib semata mata. tapi akhirnya aku disini. di program ijazah undang2. tapi...

AKU RASA BODOH 2 KALI.

entah mengapa. aku xmampu mengubah perspektif negatif kepada sebuah motivasi. aku betul2 menangis petang tadi. dan aku begitu teguris. bukan kerana kata2 kawan2. tapi kerana diri sendiri. aku rasa aku seorang yang gagal dan lemah.

AKU RASA BODOH 3 KALI.

aku menangis. aku tak dapat tahan. mungkin betul kata seorang kwn aku.

KAU TAK SEKUAT YANG KAU SANGKA.......

3 comments:

aRien de GreaT said...

m3nangislah..xde salahnyer...
xde sape blh menilai kita sekuat mna jika xbrada di tmpat yg sama :)

granulaz said...

wuwu~

"Si Boneka Plastik" said...

jangan anggap diri terlalu bodoh sebab itu dah kurnian-Nya. ada lagi yg hebat dlm diri kita, kta tak taw